비교급


3. 최상급


가장, 최고, 제일

The ~est, The most


사람들은 제가 제일 행복한 사람이라고 말합니다.

People say that I'm the happiest person.


하지만 떄때로 내가 이 세상에서 제일 슬픈 사람 같아요.

But sometimes, I think that I'm the saddest person in the world.


가장 중요한 것 중의 하나는 내가 원하는 것을 하는 것이죠.

One of the most important things is to do what I want.


그게 가장 소중한 건 아니에요.

It's not the most valuable thing.


그건 내가 지금까지 쳤던 시험 중에서 가장 어려웠어요.

It was most difficult test that I've taken ever.


~보다 ~한 것은 없다.

Nothing is 비교급  than 명사/동명사


친구들보다 더 소중한 것은 없었지. 하지만 지금은 가족보다 중요한 것은 없다.

Nothing was more precious than my friends. But now, nothing is more precious than my family.


우리 언니에게 취업보다 더 중요한 것은 없다.

Nothing is more important than getting a job to my sister.


건강만큼 중요한 것은 없어요. 건강을 챙기세요.

Nothing is more important than health. Please take care of yourself.

+ Recent posts