1. 과거완료(had p.p)

나는 그가 결혼했다는 것을 들었다.

I heard that he had got married.


저는 20살전에는 해외에 가 본적이 없습니다.

Before I was 20, I had never been abroad.


이 회사에 입사하기 전에는 영어를 공부해야 한다는 필요성을 느낀 적이 한번도 없다.

Before I entered this company, I had never seen the need to study English.


내가 식당에 도착했을때, 사장님은 이미 점심을 먹은 상태였다.

When I arrived at the restaurant, my boss had already finished lunch.


2. 미래완료(will have p.p)

   미래진행완료(will have been -ing)


내년까지 일하면 이 회사에서 일한지 3년차 입니다.

I will have been working for this company for 3 years by next year.


네가 또 회사 그만둔다고 결심하면, 너는 10번째 결심하는 거야.

If you decide to quit a job again, you will have decided it ten times.


내가 이번에 다이어트 결심을 또 한다면, 5번째 하는 거야.

 If I decide to go on a diet again, I will have decided it five times.


네가 늦지 않는다고 한번 더 결심하면, 5번째야.

If you decided not to late again, you will have decided it five times.



+ Recent posts