~ 라고 생각하면 되는거죠? 

= 제가 말하는게 맞는거죠?

= 제가 이해한게 맞는거죠?

= 제가 이해한게 맞다면 ~ 라는 거죠?

Am I correct in saying that S + V ~?

If I understand you correctly, are you saying that S + V  ~ ?


사장님이 회의를 미루고 싶어 한다고 생각하면 되는건가요?

Am I correct in saying that my boss wants to delay this meeting?


제가 지금 말하는게 맞는거죠?

Am I correct in saying


제가 실수한게 아니라고 알고 있으면 되는거죠?

Am I correct in saying that I didn't make a mistake?


제가 당신의 질문을 제대로 이해했다면, 예약을 취소하고 싶다는 얘기신거죠?

If I understand your question correctly, are you saying that you want to cancel your reservation?



+ Recent posts